دوره برنامه نویسی سوکت در اندروید

دوره برنامه نویسی سوکت یا همان socket programming در اندروید برای افرادی مناسب است که تصمیم به نوشتن برنامه های تحت شبکه دارند.
برای اینکه در برنامه نویسی سوکت برای اندروید بدون هیچ مشکلی شروع به برنامه نویسی کنید، در ابتدا باید با مفاهیم شبکه آشنایی داشته باشد. تا توانایی برنامه نویسی برای شبکه را با سوکت پروگرمینگ داشته باشید.
با آوردن نام سوکت پروگرمینگ شاید این سوال برای شما پیش آید که سوکت چیست؟ سوکت در واقع ترکیبی از آدرش ماشین و شماره پورت می باشد. حال باید بدانیم سوکت چه کاربردی در شبکه دارد؟ برای برقراری ارتباط بین دو کامپیوتر در شبکه به برنامه نویسی سوکت نیاز داریم، تا بتوانیم اطلاعاتی را داخل شبکه بین کامپیوتر ها انتقال دهیم و همچنین برای ارتباط با برنامه های هر کدام از سیستم ها، به برنامه نویسی سوکت نیاز داریم.
در برنامه نویسی اندروید نیز در نرم افزار ها و سایت هایی که نیاز به شبکه می باشد، از برنامه نویسی سوکت در سمت سرور و کلاینت استفاده می کنند.

برنامه نویسی سوکت اندروید

برنامه نویسی سوکت

در برنامه نویسی شبکه اندروید، اصلی ترین و مهمترین قسمت برنامه نویسی سوکت پروگرمینگ می باشد. زیرا با نبود ارتباطات بین سیستم ها، شبکه هیچ معنایی نخواهد داشت. در واقع سوکت مانند یک پل ارتباطی بین سرور و کلاینت و سیستم ها عمل میکند.
در این برنامه نویسی، سیستم کلاینت که اطلاعاتی را ارسال می کند در سوکت سرویس گیرنده قرار می گیرد، و سیستم مقصد نیز برای خواندن اطلاعات، از سوکت اطلاعات را می خواند و برعکس. گفتنی است برای برنامه نویسی سوکت دو نوع کد نویسی باید انجام دهیم:
برنامه نویسی سمت سرور
برنامه نویسی سمت کلاینت

برنامه نویسی سوکت اندروید

برنامه نویسی سوکت در اندروید

برای آموزش دوره برنامه نویسی سوکت در اندروید در ابتدا مفاهیم شبکه به طور کامل گفته خواهد شد و در بخش دوم با برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت آشنا خواهید شد. سپس برنامه نویسی سوکت در اندروید را با توضیحات جز به جز نکات، آموزش خواهید دید.
برای شرکت در این دوره می توانید با سایت آراد سئو در ارتباط باشید تا توضیحات کامل در مورد دوره را دریافت کنید. و در پایان دوره به عنوان یک برنامه نویس شبکه یک برنامه را پیاده سازی کنید.
منبع: آرادسئو

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.