برنامه نویسی الگوریتم ژنتیک در متلب

الگوریتم ژنتیک چه کاربرد هایی دارد؟روش حل این الگوریتم به چه صورتی می باشد؟ چه آیا می توان از آن در حل هر مسئله ای استفاده کرد؟ ویژگی های الگوریتم ژنتیک کدام اند؟
الگوریتم های فرا ابتکاری برای حل مسائل np به وجود آمدند، تا برای این مسائل بهترین جواب و بهینه ترین جواب ها را به دست آورند. که الگوریتم ژنتیک نیز یکی از این مسائل بهینه سازی می باشد. همانطور که اشاره کردیم الگوریتم های فرا ابتکاری روش حل خود را از طبیعت می گیرند. روش حل الگوریتم ژنتیک نیز بر پایه تکامل زیست شناختی می باشد.

روش حل مسائل در الگوریتم ژنتیک

این الگوریتم در ابتدا برای حل یک مسئله، مجموعه ای از جواب ها را پیدا می کند. بعد توسط تابع تناسب، هر کدام از این راه حل های ایجاد شده را مورد ارزیابی قرار می دهد تا بهترین راه حل ها را از بین این جواب ها بدست آورد. همین روند ادامه پیدا می کند تا به بهترین جواب ممکن برسد.
ساختار الگوریتم ژنتیک، به شکل زیر می باشد.

برنامه نویسی الگوریتم ژنتیک

ویژگی های الگوریتم ژنتیک

این الگوریتم در حل مسائلی که خیلی پیچیده هستند و امکان حل آن در روش عادی شاید غیر ممکن باشد، ولی با الگوریتم ژنتیک می توان به جواب های بهینه ای دست یافت. امکان به تله افتادن این الگوریتم از سایر الگوریتم های فرا ابتکاری بسیار کم می باشد. لذا الگوریتم ژنتیک برای حل بسیاری از مسائل بهینه سازی کاربرد دارد.
دانشجویانی که پروژه پایانی خود را الگوریتم ژنتیک انتخاب کرده اند و نیاز به برنامه نویسی در متلب دارند می توانند با برنامه نویسان ما ارتباط داشته باشند.
منبع: آرادسئو

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.