هیچ سیستم ایمنی در خودرو مهمتر از سیستم لنت ترمز الیگ وجود ندارد. این سیستم به کاهش سرعت چرخش چرخ ها در هنگام فشردن پدال ترمز کمک می کند و از توقف کامل خودرو اطمینان می دهد.
در طول این فرآیند چیزهای زیادی در سیستم ترمز رخ می دهد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد انواع مختلف سیستمها، قطعاتی که شامل آنها میشوند و نحوه عملکرد آنها بیشتر بدانید.
سیستمهای ترمز در وسایل نقلیه سواری از دو نوع اصلی ترمز استفاده میکنند: ترمز دیسکی و ترمز درام. در حالی که هر دو یک وسیله نقلیه را متوقف می کنند، اما در طراحی و عملکرد متفاوت هستند.
ترمزهای دیسکی تنها نوع مورد استفاده در جلوی خودروها هستند اما ممکن است در هر چهار چرخ یافت شوند. تمام خودروهای سواری که در ایالات متحده ساخته و فروخته می شوند.
دارای ترمزهای دیسکی در جلو و احتمالاً در عقب خواهند بود، در حالی که ترمزهای درام فقط در عقب خودروهای آمریکایی یافت می شوند.
سیستم های ترمز درام اولین سیستم های داخل تایر بودند که در سال 1900 عرضه شدند و در سال 1902 توسط مهندس لوئیس رنو به ثبت رسید.
در حالی که اولین طرحها کاملاً مکانیکی بودند و از اهرمهایی برای کار استفاده میشدند، در اواسط دهه 1930 با استفاده از فشار هیدرولیک اعمال شدند.
این سیستم از یک سیلندر اصلی تشکیل شده است که مایع ترمز تحت فشار را به سیلندر چرخ واقع در داخل درام ترمز می فرستد. این فشار باعث میشود که پیستونهای سیلندر منبسط شوند و کفشهای ترمز را روی سطح داخلی درام ترمز فشار دهد.
که اصطکاک ایجاد میکند تا چرخش چرخها را کندتر کند. در حالی که ترمزهای دیسکی در همان سالی که ترمزهای درام به ثبت رسیدند، طول کشید. تقریباً نیم قرن است که این طرح ها برای استفاده در خودروها کاربردی و مقرون به صرفه شوند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.